Τρεις πυλώνες ψυχικής υγείας: Καλός ύπνος, άσκηση, ωμά φρούτα και λαχανικά | Cibus

Τρεις πυλώνες ψυχικής υγείας: Καλός ύπνος, άσκηση, ωμά φρούτα και λαχανικά

Τρεις πυλώνες ψυχικής υγείας: Καλός ύπνος, άσκηση, ωμά φρούτα και λαχανικά

Πηγή: ScienceDaily

Η καλή ποιότητα ύπνου, η άσκηση και η κατανάλωση περισσότερων ωμών φρούτων και λαχανικών προβλέπουν καλύτερη ψυχική υγεία και ευεξία σε νεαρούς ενήλικες, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Otago.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology, ερεύνησε περισσότερους από 1100 νεαρούς ενήλικες από τη Νέα Ζηλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες σχετικά με τον ύπνο, τη σωματική δραστηριότητα, τη διατροφή και την ψυχική τους υγεία.

Η επικεφαλής συγγραφέας Shay-Ruby Wickham, η οποία ολοκλήρωσε τη μελέτη ως μέρος του Master of Science της, λέει ότι η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι η ποιότητα του ύπνου, παρά η ποσότητα του ύπνου, ήταν ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας της ψυχικής υγείας και ευεξίας.

"Αυτό είναι εκπληκτικό, διότι οι συστάσεις ύπνου επικεντρώνονται κυρίως στην ποσότητα παρά στην ποιότητα. Ενώ είδαμε ότι τόσο πολύ λίγος ύπνος - λιγότερο από οκτώ ώρες - και πάρα πολύ ύπνος - περισσότερες από 12 ώρες - συσχετίστηκαν με υψηλότερα καταθλιπτικά συμπτώματα και χαμηλότερη ευεξία, η ποιότητα του ύπνου υπερέβαινε σημαντικά την ποσότητα του ύπνου στην πρόβλεψη της ψυχικής υγείας και της ευεξίας.

"Αυτό υποδηλώνει ότι η ποιότητα του ύπνου πρέπει να προωθείται παράλληλα με την ποσότητα του ύπνου ως εργαλεία για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και της ευημερίας στους νέους ενήλικες", λέει η κ. Wickham.

Μαζί με τον ποιοτικό ύπνο, την άσκηση και την κατανάλωση περισσότερων ωμών φρούτων και λαχανικών - με αυτή τη σειρά - ήταν τρεις τροποποιήσιμες συμπεριφορές που συσχετίζονταν με καλύτερη ψυχική υγεία και ευεξία στους νεαρούς ενήλικες.

Τα συμπτώματα κατάθλιψης ήταν χαμηλότερα για τους νεαρούς ενήλικες που κοιμόντουσαν 9,7 ώρες τη νύχτα και τα συναισθήματα ευεξίας ήταν υψηλότερα για εκείνους που κοιμόντουσαν 8 ώρες τη νύχτα.

Η ευημερία ήταν υψηλότερη για τους νεαρούς ενήλικες που έτρωγαν 4,8 μερίδες ωμών φρούτων και λαχανικών την ημέρα. όσοι έτρωγαν λιγότερες από δύο μερίδες, καθώς και περισσότερες από οκτώ μερίδες, ανέφεραν χαμηλότερα αισθήματα ευεξίας.

"Ο ύπνος, η σωματική δραστηριότητα και μια υγιεινή διατροφή μπορούν να θεωρηθούν ως τρεις πυλώνες της υγείας, οι οποίοι θα μπορούσαν να συμβάλουν στην προώθηση της βέλτιστης ευεξίας μεταξύ των νέων ενηλίκων, ενός πληθυσμού όπου ο επιπολασμός των ψυχικών διαταραχών είναι υψηλός και η ευεξία είναι χαμηλή, «Η κ. Wickham λέει.

O συγγραφέας, Αναπληρωτής Καθηγητής Tamlin Conner, του Τμήματος Ψυχολογίας, λέει ότι οι περισσότερες προηγούμενες έρευνες εξετάζουν αυτές τις συμπεριφορές υγείας απομονωμένες μεταξύ τους.

Τόνισε επίσης ότι τα ευρήματα της μελέτης ήταν συσχετισμοί μόνο.

"Δεν χειριστήκαμε τον ύπνο, τη δραστηριότητα ή τη δίαιτα για να δοκιμάσουμε τις αλλαγές τους στην ψυχική υγεία και την ευεξία. Άλλες έρευνες το έχουν κάνει και βρήκαν θετικά οφέλη. Η έρευνά μας δείχνει ότι μια παρέμβαση« ολόκληρης της υγείας » δίνει προτεραιότητα στον ύπνο, την άσκηση, και η πρόσληψη φρούτων και λαχανικών μαζί, θα μπορούσε να είναι το επόμενο λογικό βήμα αυτής της έρευνας ", λέει.

Πηγή: ScienceDaily

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο