Κατανάλωση καφέ και μεταβολισμός, με ή χωρίς γάλα, ζάχαρη και γλυκαντικά | Cibus

Κατανάλωση καφέ και μεταβολισμός, με ή χωρίς γάλα, ζάχαρη και γλυκαντικά

Κατανάλωση καφέ και μεταβολισμός
Ίσως ένα από τα  δημοφιλέστερα ροφήματα στον κόσμο, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας είναι ο πολυαγαπημένος από όλους καφές. Κάποιοι τον προτιμούν σκέτο άλλοι με ζάχαρη ή άλλου τύπου γλυκαντικές ουσίες ή και γάλα.  Πώς επιδρούν όμως όλα αυτά στο μεταβολικό μας σύστημα;

Οι κόκκοι του καφέ περιέχουν αρκετές διαιρετικές ουσίες οι οποίες βρίσκουν τον δρόμο τους στο σώμα σου μέσω της τελικής του μορφής, αυτή του ροφήματος. Μία από αυτές τις ουσίες είναι η γνωστή σε όλους καφεΐνη, η οποία φαίνεται να αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό κάτι που σημαίνει ότι το σώμα σου μετατρέπει τις θερμίδες σε ενέργεια κάνοντας έτσι τον καφέ ιδανικό πρωινό ρόφημα πριν την άσκηση. Άλλες διαιρετικές ουσίες που συναντάμε στον καφέ είναι η θεοβρωμίνη και η θεοφυλλίνη που τις βρίσκουμε και στο κακάο σε μικρότερες ποσότητες και το χλωρογενικό οξύ.

Όταν ολοκληρωθεί η απορρόφηση της καφεΐνης από τον οργανισμό μας, το κεντρικό νευρικό σύστημα με τη σειρά του, απελευθερώνει μεγαλύτερες ποσότητες από ότι συνήθως ντοπαμίνης και νορεπινεφρίνης αλλά ταυτόχρονα αυξάνονται και τα επίπεδα της αδρεναλίνης που έχει ως αποτέλεσμα την κινητοποίηση και τη διάσπαση το λίπους. Αν και ο καφές είναι ιδανικό ρόφημα για να προσφέρει μια γερή δόση ενέργειας δεν πρέπει η ημερήσια ποσότητα να ξεπερνά τα 400 mg καφεΐνης.

Πώς με επηρεάζει η ζάχαρη και το γάλα στον καφέ;
Ο σκέτος καφές δεν είναι όμως γευστικά ιδανικός για όλους. Αν και η ζάχαρη και τα υποκατάστατα αυτής προσδίδουν μια ευχάριστη γεύση στο αγαπημένο σου ρόφημα, μπορεί να προκληθούν διαταραχές του σακχάρου, αδυναμία και αδιαθεσία. Δυστυχώς ακόμα και το γάλα  ή τα φυτικά ροφήματα (αμυγδάλου, καρύδας κτλ.) μπορούν να περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη ή άλλα συνθετικά που προκαλούν ενόχληση στο έντερο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχή του μεταβολισμού σου. Όσο για την φυτική κρέμα η καζεΐνη και η λακτόζη – δύο από τις κυριότερες πρωτεϊνικές ουσίες που βρίσκουμε στο γάλα – μπορεί να προκαλέσουν ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα ή αλλεργικές ενοχλήσεις σε άτομα που είναι ευαίσθητα στα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πώς να κάνω τον καφέ μου πιο υγιεινό;   
Εξαιτίας της καφεΐνης που περιέχεται στον καφέ, για όσους ειδικά είναι πιο ευαίσθητοι σε αυτήν θα ήταν καλό η κατανάλωση του να αποφεύγεται μετά το μεσημέρι καθώς μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου και κατά συνέπεια την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού. Αν και είναι ένα πολύ υγιές ρόφημα η συστηματική κατανάλωση του με ζάχαρη μειώνει τα οφέλη που μπορεί να σου προφέρει. Η ζάχαρη, όντας πλούσια σε θερμίδες μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους ή/και πρόκληση διαβήτη. Αν ωστόσο δεν μπορείς να φανταστείς την ζωή σου χωρίς την γλυκιά γεύση του καφέ προτίμησε εναλλακτικά κάποιο είδος γλυκαντικού όπως ζαχαρίνη λη στέβια. Δύο άλλες ευχάριστες “πινελιές”  που θα μπορούσες να προσθέσεις είναι η κανέλα  και το κακάο. Η κανέλα εκτός από το υπέροχο άρωμα που δίνει στον καφέ μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια ενώ το κακάο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

Ο καφές είναι ένα ρόφημα που δεν γίνεται να λείπει από την καθημερινότητά μας. Μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό το μαγικό ρόφημα είτε είναι σκέτο είτε με προσθήκη πιο υγιεινών εναλλακτικών επιλογών που θα ανταπεξέλθουν στις γευστικές μας απαιτήσεις χωρίς όμως να μας επιβαρύνουν.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο