Επανένταξη στα σχολεία. Πώς θα μπει το παιδί σε διατροφικό πρόγραμμα ξανά; | Cibus

Επανένταξη στα σχολεία. Πώς θα μπει το παιδί σε διατροφικό πρόγραμμα ξανά;

Το να μαθαίνει το παιδί για το πως μπορεί να επηρεάσει η διατροφή την υγεία του, και πως το σώμα του ανταποκρίνεται σε αυτήν θετικά ή αρνητικά ανάλογα με τις τροφές που καταναλώνουν είναι μείζον σημασίας. Το ποιοτικό φαγητό γεμίζει το σώμα του με αρκετό “καύσιμο” το οποίο θα το βοηθήσει  αναπτυχθεί σωστά και να φανερώσει τις πραγματικές δυνάμεις του. Καθώς λοιπόν προετοιμάζονται τα παιδιά να επιστρέψουν στο σχολείο είναι σημαντικό να μην παραμεληθεί η σωστή διατροφική του ενίσχυση.

Πώς φτιάχνεται ένα σωστό σχολικό γεύμα;
Τα σχολικά γεύματα των παιδιών είναι ζωτικής σημασίας καθώς αποτελούν βασική πηγή  βιταμινών και μετάλλων τα οποία είναι απαραίτητα για την σωστή ανάπτυξη. Χωρίς την απαραίτητη ενέργεια από το γεύμα τους μπορεί να νιώθουν κουρασμένα και αδύναμα τόσο για παιχνίδι όσο και κατά διάρκεια του μαθήματος. Ένα πλήρες σχολικό γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει τους 3 βασικούς διατροφικούς συνδυασμούς : υδατάνθρακες , πρωτεΐνη και καλά λιπαρά οξέα. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές για να δημιουργήσουμε γεύματα αυτών των συνδυασμών κρατώντας με αυτόν τον τρόπο το ενδιαφέρον του παιδιού στο διατροφικό πρόγραμμα. Εναλλακτικές επιλογές για τους υδατάνθρακες μπορεί να είναι τα δημητριακά, η τορτίγια ή το ψωμάκι του τοστ, η βρώμη, τα κριτσίνια κ.α., όλα αυτά πάντα ολικής άλεσης. Επίσης για την πρωτεΐνη καλές εναλλακτικές είναι το αυγό, το γιαούρτι, γάλα, σαλάτα τόνου, σολωμού ή κοτόπουλου όπως κ.α. Όσο για τις φυτικές ίνες το εύρος επιλογής είναι μεγαλύτερο αφού το παιδί μπορεί να επιλέξει ίσως κάτι πιο γλυκό γευστικά όπως κάποιο φρούτο ή και όχι (καρότο, καλαμπόκι, φέτες πιπεριάς, μπρόκολο κ.α.).

Πώς να κρατηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού θετικό προς την καλή διατροφή;
Τα παιδιά προσελκύονται από το φαγητό μέσω της γεύσης, της εικόνας και της υφής του. Ένας καλός τρόπος να διατηρηθεί “ζωντανό” το ενδιαφέρον του είναι τα γεύματα του να περιλαμβάνουν διάφορα σχήματα (τετράγωνο τοστάκι, ρολό τορτίγια), χρώματα ( στικσ πολύχρωμων πιπεριών) και υφή (σούπα κοτόπουλο ή απλό φιλέτο κοτόπουλο). Ένας άλλος τρόπος είναι η προετοιμασία των γευμάτων να γίνεται με την ενεργή συμμετοχή του παιδιού σε αυτή τη διαδικασία, μέσα από την οποία μπορεί κάλλιστα ο γονιός να το επιμορφώσει σχετικά με τα οφέλη της κάθε τροφής. Μέσα από αυτήν την εμπειρία ενδεχομένως να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η περιέργεια του και συνεπώς η ενασχόληση του με αυτό το θέμα. Είναι σημαντικό όλο αυτό να μην είναι μια μονόπλευρη προσέγγιση και  ο γονιός να μην είναι ένας απλός παρατηρητής αλλά να αποτελείς όσο γίνεται ένα πρότυπο μοντέλου και να συμμετέχει ενεργά σε ένα υγιεινό πλάνο διατροφής.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο