Διατροφή μετά την εγκυμοσύνη | Cibus

Διατροφή μετά την εγκυμοσύνη

Οι πρώτες μέρες στο σπίτι μετά την εγκυμοσύνη μπορεί να είναι ίσως και οι πιο εξουθενωτικές για μια νέα μανούλα, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.  Ο πρωταρχικός στόχος μετά από μια εγκυμοσύνη δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι η απώλεια βάρους αλλά πιο πολύ η κατάλληλη διατροφική υποστήριξη για μια καινούρια μαμά, που πρέπει να φροντίσει τόσο τον εαυτό της όσο και το μωράκι της.

Μερικές ιδέες για να δώσεις στο σώμα σου ότι χρειάζεται μετά από μια εγκυμοσύνη

Πρωτεΐνη
Πολλές γυναίκες χάνουν αρκετό αίμα κατά την διάρκεια του τοκετού, εξουθενώνοντας έτσι το σώμα τους, οπότε και χρειάζονται τροφές πλούσιες σε σίδηρο για να αναπληρώσουν την χαμένη αυτή  ενέργεια. Μπορείς να επιλέξεις είτε κρέας  όπως μοσχάρι, κοτόπουλο ή γαλοπούλα ή και όσπρια, σπανάκι, κέιλ, αυγά,  κολοκυθόσποροι κα.. Η ενυδάτωση είναι επίσης πολύ σημαντική καθώς η αφυδάτωση μπορεί να μειώσει την παραγωγή ποσότητας γάλακτος και να επηρεάσει την σύσταση του. Αν όμως νιώθεις ότι δυσκολεύεσαι πολύ με το να καταναλώνεις αρκετό, μπορείς πολύ εύκολα να το κάνεις φτιάχνοντας κοτόσουπα με λαχανικά. Σε περίπτωση που απλά θέλεις γρήγορο πρωτεϊνικό σνακ, μπορείς να επιλέξεις βραστό αυγό ή και κολοκυθόσπορους.

Λιπαρά
Το σώμα σου χρειάζεται επίσης και καλά λιπαρά για να αναπληρώσει χαμένα θρεπτικά στοιχεία. Οι ωμοί ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, το αβοκάντο, ο σολομός, το γάλα, το γιαούρτι κ.α είναι κάποιες από τις πιο δημοφιλείς επιλογές.  Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλούσια σε ασβέστιο θα ενισχύσουν το μητρικό γάλα για την καλύτερη ανάπτυξη των οστών του μωρού ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι η βρώμη αυξάνει την παραγωγή του.  Όντας μάλιστα και πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη είναι μια εξαιρετική επιλογή για να την συνδυάσεις με γάλα ή γιαούρτι, φρούτα – αποξηραμένα ή όχι- και φυστικοβούτυρο για ένα πλήρες πρωινό γεύμα.

Ο σολομός είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή για μεσημεριανό. Είναι πλούσιος σε λιπαρά που είναι καίρια για την καλύτερη ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού και συνδυάζεται εύκολα με ψητά λαχανικά η με μια δροσιστική σαλάτα με μαρούλι, ρόκα, και dressing μελιού και μουστάρδας. Σε περίπτωση που χρειάζεσαι ένα γρήγορο και εύκολο σνακ που μπορείς να έχεις πάντα μαζί σου, προτίμησε τα αμύγδαλα.

Υδατάνθρακες
Αν και ο  πειρασμός απόκλισης των υδατανθράκων για να ξεφορτωθείς τα κιλά της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι έντονος πρέπει να γνωρίζεις ότι απότομη απώλεια βάρους μπορεί να επιδράσει αρνητικά στο σώμα σου, μειώνοντας την παραγωγή γάλακτος και αφήνοντας ένα αίσθημα νωθρότητας. Αντί για αυτό λοιπόν επέλεξε προϊόντα ολικής αλέσεως που είναι πιο πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως που πιθανόν να είναι ίσως και πιο εύκολη επιλογή αφού μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα γεύματα της ημέρας. Όταν πρόκειται για ένα πλήρες γεύμα μπορείς να το συνδυάσεις με ταχίνι, μέλι και φρούτα ή ακόμα και με γαλοπούλα και τυρί που είναι επίσης ένα εύκολο και γρήγορο σνακ που μπορείς να έχεις πάντα μαζί σου. Αντίθετα όταν πρόκειται για συνοδευτικό μπορείς πολύ εύκολα να το συνδυάσεις κάλλιστα με τη βραδινή σου σαλάτα με ντομάτα, αγγούρι και τυρί. Οι γλυκοπατάτες είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή σύνθετων υδατανθράκων που θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, που μπορείς να την συνδυάσεις με μανιτάρια και ψητά λαχανικά για ένα εύκολο και γρήγορο γεύμα.

Η τροφή εκτός από στοιχειώδης ανάγκη του ανθρώπου, είναι και το φάρμακο για να “χτίσει” ένα υγιές σώμα. Ειδικά η νέα μητέρα κατά την απαιτητική αυτή περίοδο χρειάζεται πιο ενισχυμένη διατροφή που θα την βοηθήσει να αναρρώσει πλήρως. Το κλειδί σε όλα είτε αυτό είναι η απώλεια βάρους, είτε η διατήρηση της ενέργειας είτε η γενικότερη ενίσχυση της υγείας είναι μια ισορροπημένη διατροφή που θα περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφών στις κατάλληλες ποσότητες σύμφωνα με τις ανάγκες σου. Σε κάθε περίπτωση για υγιή αποτελέσματα θα ήταν σοφό να απευθυνθείς σε έναν ειδικό διατροφολόγο για να σε καθοδηγήσει.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο